برندسازی شرکتی

برندسازی در اکثر موارد شامل فرایندهایی است که تمرکز بر فروش محصولات یک شرکت دارند اما برندسازی شرکتی شامل فعالیتهایی است که تداعی کننده هویت و فرهنگ سازمانی، و مواردی اینچنین باشد. شرکتی را فرض کنید که به خوشنامی در فعالیتهای اجتماعی و محیط کاری پویا مشهور است و همین موضوع باعث می شود که بسیاری تمایل داشته باشند در آن کار کنند. همچنین برندسازی شرکتی کمک می کند که ذینفعان بتوانند با حس افتخار به آن شرکت عمل کرده و بهترین عملکرد خود را به اجرا بگذارند. به بیان خلاصه، برندسازی شرکتی یعنی یک شرکت بتواند خوشنامی خود را به همگان ابراز کند تا افراد مختلف تمایل داشته باشند با آن برند ارتباط برقرار کنند. عواملی که باعث رشد برند شرکتی می شود شامل موارد زیر است:

  1. اعلام چشم انداز استراتژیک شرکت به همگان
  2. رفتار و عملکرد شرکت بر اساس قوانین
  3. انجام تعهدات شرکت به ذینفعان و مشتریان در موعد مقرر
  4. اعطای امتیازات بهتر به کارمندان، مشتریان، و سایر ذینفعان نسبت به رقبا
  5. پیاده سازی استراتژی های حفظ و ارتقای مشتری
  6. وجود سیستم آموزش در شرکت و ارائه آموزشهای رایگان
  7. فراهم سازی امکانات برای عموم
  8. انجام مسئولیت های اجتماعی

بر اساس نظریات: بالمر، گریسر، شولتز، هچ، پراتیهاری، فتشرین