طبقه بندی دانش سازمانی
فرایندی که طی آن دانش موجود در سازمان در قالب ساختارهای قابل فهم دسته بندی شود. این فرایند باید به نحوی باشد که
- باعث افزایش سرعت دسترسی به دانش شود
- اطلاعات زاید را حذف کند
- اطلاعات موجود را ساده سازی و قابل فهم کند
- ارزش هرکدام از اطلاعات را در طبقه بندی هایی مشخص کند
- اطلاعات با کاربرد روزمره را از اطلاعات مقطعی و موردی تفکیک کند
- ساختار دانش برای همه قابل فهم باشد
- نقاط مبهم که نیاز به تحقیق و تجربه دارد را با توجه به دو عامل سرعت عملکرد واحدها و کیفیت خروجی واحدها جهت کسب دانش جدید مشخص کند
- اطلاعات قابل ادغام شناسایی شوند تا شاخه های دانش سازمانی تنومند گردند و از پراکندگی موضوعات پرهیز شود
- بهتر است برای هر نوع تخصص، داده های مورد نیاز همان تخصص بصورت جداگانه طبقه بندی شود مثلا آموزش اتوکد برای کارشناسان بازاریابی ضروری
بر اساس نظریات: جوردی، رس، پائولین، میکسا، هولم، باریته