پیاده سازی برند

یک دستورالعمل در بازاریابی است که بر نمایش فیزیکی و مداوم برند تاکید دارد و بخشی از برندسازی است. در این دستورالعمل، سعی می شود که برند در عناصر زیر و به صورت یکپارچه به نمایش درآید:

  1. تابلوها
  2. یونیفرم ها
  3. کالاهای برنددار
  4. معماری داخلی
  5. غرفه نمایشگاه
  6. طراحی محصول
  7. بسته بندی محصول
  8. فرم ها و نشریات
  9. محتواهای تبلیغاتی
  10. لحن صحبت یکسان در تماسهای صوتی و متنی
  11. وجود استاندارد یکسان در محتواهای ویدیویی
  12. هر نوع ارتباط دیگر برند با اشخاص (مشتری، پرسنل، و...)

در پیاده سازی برند باید توجه شود که تحقیقات کافی انجام شده باشد و دستورالعمل های لازم در قالب برندبوک گردآوری شده باشد تا از پراکندگی و بی نظمی پرهیز شود. در این دستور العمل باید موارد زیر مشخص شده باشد:

  1. تحقیقات کافی انجام شده باشد.
  2. وضعیت فعلی و نیازها به خوبی تحلیل شده باشد.
  3. مشخص شده باشد که اجرای هر بخش چه پیامدهایی دارد.
  4. فرایندها به صورت کامل تعریف شده باشد.
  5. برای اجرای هر بخش از برندبوک یک متولی از ساختار سازمانی مشخص شده باشد.
  6. تمام نقاط تماس مشتری با سازمان را دربر گیرد.
  7. استراتژی های سازمانی و مدیریت برند مشخص شده باشد.

بر اساس نظریات: میسوف، لورنز، لاراتئا، ونس، کوربیشلی