پیاده سازی برند
یک دستورالعمل در بازاریابی است که بر نمایش فیزیکی و مداوم برند تاکید دارد و بخشی از برندسازی است. در این دستورالعمل، سعی می شود که برند در عناصر زیر و به صورت یکپارچه به نمایش درآید:
- تابلوها
- یونیفرم ها
- کالاهای برنددار
- معماری داخلی
- غرفه نمایشگاه
- طراحی محصول
- بسته بندی محصول
- فرم ها و نشریات
- محتواهای تبلیغاتی
- لحن صحبت یکسان در تماسهای صوتی و متنی
- وجود استاندارد یکسان در محتواهای ویدیویی
- هر نوع ارتباط دیگر برند با اشخاص (مشتری، پرسنل، و...)
در پیاده سازی برند باید توجه شود که تحقیقات کافی انجام شده باشد و دستورالعمل های لازم در قالب برندبوک گردآوری شده باشد تا از پراکندگی و بی نظمی پرهیز شود. در این دستور العمل باید موارد زیر مشخص شده باشد:
- تحقیقات کافی انجام شده باشد.
- وضعیت فعلی و نیازها به خوبی تحلیل شده باشد.
- مشخص شده باشد که اجرای هر بخش چه پیامدهایی دارد.
- فرایندها به صورت کامل تعریف شده باشد.
- برای اجرای هر بخش از برندبوک یک متولی از ساختار سازمانی مشخص شده باشد.
- تمام نقاط تماس مشتری با سازمان را دربر گیرد.
- استراتژی های سازمانی و مدیریت برند مشخص شده باشد.
بر اساس نظریات: میسوف، لورنز، لاراتئا، ونس، کوربیشلی