شعار برند

شامل عبارت کوتاهی است که در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  1. به مزایای محصول یا برند اشاره کند.
  2. بیانگر استراتژی های و آرمان شرکت باشد.
  3. در راستای خواسته های مشتریان باشد و مهمترین خواسته های آنها را پوشش دهد تا برای مشتری مهم بوده و به خاطر سپرده شود.
  4. به نحوی طراحی شود که از سایر رقبا متمایز باشد.
  5. شعار برند ممکن است در راستای ایجاد تمایز برای یک یا دسته ای از محصول باشد.
  6. پیشنهاد شده است که بین 3 تا 5 کلمه باشد.
  7. ساده و مختصر و واضح باشد.
  8. شعارهایی که دارای لحن کمدی یا محاوره ای باشند بهتر به ذهن می مانند.
  9. معمولا شعار برند همراه با لوگو، نام تجاری، یا موسیقی برند استفاده می شود تا یادآور یکدیگر باشند.
  10. استفاده از شعار در ارتباط دهان به دهان و تلفظ آن آسان باشد.
  11. شعار قابلیت استفاده در کمپین های تبلیغاتی را داشته باشد و به عناصر برند اشاره کند.
  12. بهتر است شعار به تجربیات شخصی کاربران اشاره داشته باشد تا بهتر به یاد بماند.

بر اساس نظریات: داولینگ، کابانوف، یالچ، راتکلیف، میچل، گیلبرتسون