شعار برند
شامل عبارت کوتاهی است که در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود شامل موارد زیر است:
- به مزایای محصول یا برند اشاره کند.
- بیانگر استراتژی های و آرمان شرکت باشد.
- در راستای خواسته های مشتریان باشد و مهمترین خواسته های آنها را پوشش دهد تا برای مشتری مهم بوده و به خاطر سپرده شود.
- به نحوی طراحی شود که از سایر رقبا متمایز باشد.
- شعار برند ممکن است در راستای ایجاد تمایز برای یک یا دسته ای از محصول باشد.
- پیشنهاد شده است که بین 3 تا 5 کلمه باشد.
- ساده و مختصر و واضح باشد.
- شعارهایی که دارای لحن کمدی یا محاوره ای باشند بهتر به ذهن می مانند.
- معمولا شعار برند همراه با لوگو، نام تجاری، یا موسیقی برند استفاده می شود تا یادآور یکدیگر باشند.
- استفاده از شعار در ارتباط دهان به دهان و تلفظ آن آسان باشد.
- شعار قابلیت استفاده در کمپین های تبلیغاتی را داشته باشد و به عناصر برند اشاره کند.
- بهتر است شعار به تجربیات شخصی کاربران اشاره داشته باشد تا بهتر به یاد بماند.
بر اساس نظریات: داولینگ، کابانوف، یالچ، راتکلیف، میچل، گیلبرتسون