زبان برند
زبان برند به مجموعه ای از کلمات و عباراتی گفته می شود که یک برند سعی می کند خود را با آنها به مشتری معرفی کند و زیرمجموعه هویت برند می شود. زبان برند با فرض شرایط زیر انتخاب می شود:
- انتخاب کلمات معرف برند
- لحن بیان کلمات که می تواند رسمی، نیمه رسمی، یا محاوره ای باشد.
- در تمام ارتباطات برند با مشتری یکپارچه باشد.
- سعی شود که زبان برند متمایز از رقبا باشد.
- زبان برند باید همخوانی با بازار هدف داشته باشد.
- لحن بیان کلمات باید به نحوی باشد که برای مشتریان قابل درک و واضح باشد.
- باید مشتری حس کند که با لحن برند احساس راحتی می کند.
- باید از کمک کپی رایتر حرفه ای برای حفظ انسجام زبان برند استفاده شود.
بر اساس نظریات: سیمونز، سینگ، کاپفرر، بلکینز، اسمورگون، چامسکی