زبان برند

زبان برند به مجموعه ای از کلمات و عباراتی گفته می شود که یک برند سعی می کند خود را با آنها به مشتری معرفی کند و زیرمجموعه هویت برند می شود. زبان برند با فرض شرایط زیر انتخاب می شود:

  1. انتخاب کلمات معرف برند
  2. لحن بیان کلمات که می تواند رسمی، نیمه رسمی، یا محاوره ای باشد.
  3. در تمام ارتباطات برند با مشتری یکپارچه باشد.
  4. سعی شود که زبان برند متمایز از رقبا باشد.
  5. زبان برند باید همخوانی با بازار هدف داشته باشد.
  6. لحن بیان کلمات باید به نحوی باشد که برای مشتریان قابل درک و واضح باشد.
  7. باید مشتری حس کند که با لحن برند احساس راحتی می کند.
  8. باید از کمک کپی رایتر حرفه ای برای حفظ انسجام زبان برند استفاده شود.

بر اساس نظریات: سیمونز، سینگ، کاپفرر، بلکینز، اسمورگون، چامسکی