تجزیه و تحلیل تجویزی
از آن برای جمع بندی نهایی استفاده می شود یعنی:
- نتایج آنالیز داده های نمودارها و مدلها که در بالا ذکر شد را جمع آوری می کنیم
- تمام محتواهای غیر عددی مانند ویدیوها و پادکستها که ۸۰٪ از داده های امروزی را شامل می شوند را با توجه به موضوع و اهمیت، از ۱ تا ۱۰ امتیاز می دهیم. این نوع محتوا معمولا شامل عوامل فاندامنتال می شوند.
- قوانین و استانداردهای حاکم بر آن کسب و کار که در اسناد استراتژیک بررسی شده است را درنظر می گیریم.
- با توجه به همه ی موارد، راهکاری برای آینده ترسیم می کنیم. درواقع این نوع تجزیه و تحلیل شامل اعداد و ارقام ناشی از تجزیه و تحلیل تکنیکال بهمراه عوامل فاندامنتال و با در نظر گرفتن استراتژی و قوانین است.
بر اساس نظریات: ایوانز، لیندنر، دانپورت