زنجیره تقاضا

درواقع این مدل منظم کننده زنجیره تامین است تا با مسائلی مثل انباشتگی انبار مواجه نشود. تعریف زنجیره تقاضا در بخش فروش تفاوت چندانی با طراحی کمپین ندارد و اشاره به تمام فرایندی دارد که در مشتری و بازار باعث ایجاد تقاضای محصول می شود. به زبان ساده تر، هر کاری که باعث ایجاد تقاضای بازار درخصوص یک کالا شود را زنجیره تقاضا می گویند. روال زنجیره تقاضا اینگونه است:

  1. ایده پردازی کمپین
  2. بررسی عوامل کمپین بر مبنای عوامل تکنیکال و فاندامنتال و برآوردهای آماری
  3. تولید و آماده سازی موجودی انبار با توجه به پیشبینی
  4. آماده شدن زنجیره تامین
  5. برآورد و تامین هزینه تبلیغات
  6. طراحی محتوا
  7. اجرای کمپین
  8. ارجاع مشتریان به قیف فروش که از قبل آماده شده است
  9. تبدیل مشتری به خریدار
  10. تنظیم گزارشات و ثبت داده ها

بر اساس نظریات: پورتر، چن، درزنر، گرینبرگ، دارتموث، شاو